söndag 17 februari 2008
Hur det hela började...
För något år sedan hamnade jag på en blogg där man fick följa ett litet troll som for land och rike runt. Jag tyckte det verkade som en jätte rolig grej och särskilt då jag alltid har varit så intresserad av att se hur det ser ut runt om i världen. Så jag tänkte:
- Vad roligt, jag skulle också vilja ha en liten globetrotter!!! :)


Då började jag att leta....

I somras på semestern såg jag då äntligen henne... RENATE .Den lilla nallen som jag skulle skicka i väg på denna roliga resa!

Vi har haft henne här hemma sedan dess för att bekanta oss. Men nu börjar både hon och vi känna oss redo för att ge sig ut på en resa. Vi får se hur lång eller hur kort resan blir. Kanske får hon hemlängtan och snart är tillbaka hemma igen. Eller kanske blir det så att hon reser så mycket att vi inte kan få hejd på henne. ;)


Vill du vara med att göra detta till en rolig blogg? Vill du få äran att själv uppdatera den med dina egna bilder och ord? Vill du göra reklam för dig själv, din blogg, din stad osv då är detta en toppen chans! :)
Men framförallt, känner du dig manad att ta hand om en liten Renate och ta hand om henne på allra bästa sätt så är du välkommen att maila mig. :)

Renate reser runt i en liten kartong... en kartong som även innehåller en dagbok och andra små gåvor som man får lägga ned efter resan om man vill. Kanske ett vykort från stället som Renate har besökt osv osv.


Det är du och jag och vi tillsammans som gör detta till den roliga resan och den roliga bloggen. :)




 
skrivet av Renate den 23:53 | Permalink |


3 nallevänner:


  • den 18 februari 2008 kl. 09:09, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Men Å vad ROLIGT!!!
    Du har såååå mycket härliga ideér och jag blir lika glad varje gång jag hälsar på i din egna blogg, för det är alltid något nytt spännade att upptäcka och lära sig. Detta kommer att bli toppen! Ser verkligen fram emot att lära känna "Renate" och ta med henne på äventyr innan hon reser vidare.
    Tror du hon vill åka utomlands också?
    Längtar att träffas!!!

    STOR KRAM

     
  • den 18 februari 2008 kl. 10:16, Anonymous Anonym

    Men så härligt, du har så roliga ideer! Och nog skulle Renate få komm hit upp och hälsa på också. Lycka till nu på resan till Lappland!

    /Trollmor

     
  • den 18 februari 2008 kl. 14:52, Anonymous Anonym

    Du är ju för underbar vännen! Allt du får till är alldels jättebra och roligt och mysigt på alla sätt och vis.
    Jättekul!

    Ha en jättefin resa både du och familjen och Renate. :-)

    Kram Helena