fredag 2 maj 2008
Lång resa
Äntligen får man komma ur lådan och andas lite luft igen! Igår var det den 1:a maj, så då kom ingen post i brevlådorna. Å andra sidan var det rätt skönt att få ta det lugnt och vila lite. Det är ganska hektiskt liv man lever när man är på resande fot.



Det bar den här gången iväg drygt 120 mil söderut och idag anlände jag till min nya familj. Jag har nu hamnat i ett litet samhälle som heter Brandstorp. Det ligger precis intill Vättern ca 4 mil norr om Jönköping och 2½ mil söder om Hjo.


Min långa resa.



I det här huset bor en mamma som heter Linda som har en bebis i magen, en 8-årig kille som heter Adam och så ett gäng katter... men det är så många så jag har inte lyckats räkna alla än! De flesta av katterna här är av rasen Maine Coon och Linda har en uppfödning som heter S*Firetails. Den här rasen hör till de största tamkatterna i Sverige, så jag kan ju säga att jag kände mig rätt liten när de kom för att hälsa på mig. En vuxen hane kan väga upp mot 10-12 kg!


Jag får en puss på pannan av Rippe.


Familjens huskatt Berit var också nyfiken på mig.


Här är en bild på mig och Yossie.

För övrigt kan jag berätta att det bara regnar och regnar här! Det smattrade rejält på locket till lådan när vi skulle in i huset. Men mamman i familjen säger att det ska bli fint väder igen om några dagar, så det hoppas vi på.


Vädret framåt början av nästa vecka ser härligt ut!

I förrgår var det Valborgsmässo-afton och då hälsades våren välkommen. Så här långt har våren kommit här nu. Några av träden blommar och björkarna har precis slagit ut.





Ikväll ska vi på kalas hos Lindas moster som fyller 40 år. Mmmm... då kanske man kan få smaka en bit tårta eller nåt annat gott! ;-) Åt ingenting på hela dagen igår så jag måste säga att jag är rätt så hungrig nu!

kram Renate

Kl 22:50: Riktigt mumsiga tårtor bjöds det på som ni ser!

 
skrivet av Renate den 16:47 | Permalink |


5 nallevänner:


  • den 2 maj 2008 kl. 20:32, Anonymous Anonym

    Hej Renate och nya värdfamiljen!
    Skönt att se att resan gick bra och vilka underbar katter!

    Fd. värdfamiljen i Öjebyn

     
  • den 3 maj 2008 kl. 08:46, Blogger Mindi

    *gråter en skvätt*
    Åh så mysigt att du är framme nu!!! VIlka underbara foton! Linda kan verkligen det där!!!!
    Jag är riktigt avis på dig som får mysa där bland alla underbara katter och med Linda och Adam och liten bebis i magen. :)

    Underbara tårtor.... här blir det också tårtor i dag då vi har en 8 åring här hemma. :)

    Kram kram
    M I N D I

     
  • den 3 maj 2008 kl. 11:33, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad skönt att resan gick bra Renate och så mysiga katter du har kommit till. Det ska bli spännade att se vilka äventyr du får vara med om nu. Det har varit sååååå roligt att följa dina dagar i Öjebyn och jag förstår att du har haft det toppen där.

    Kram från mej

     
  • den 5 maj 2008 kl. 08:30, Anonymous Anonym

    Hej Renate! Hälsa Adam och Linda från oss - det var kul att du hann hälsa på hos oss när du var i Öjebyn. Men du visste väl inte att jag känner Linda och Adam sedan länge?!

     
  • den 7 maj 2008 kl. 17:41, Blogger Joakim

    Vilken fin blogg. Hit kommer jag igen. ha de gott //Joakim