onsdag 28 maj 2008
Resan går vidare
Det härliga vädret håller i sig och redan när vi vaknade sken solen från en klarblå himmel. Till helgen kan det bli uppåt 30 grader varmt här. Idag hade Linda lite sovmorgon så vi var ute en sväng efter att Adam hade åkt iväg med skolbussen. Ett par av katterna fick följa med ut och jaga flugor och andra insekter.



I eftermiddag har vi sått och planterat lite blommor. Ute på altanen sådde vi kattgräs så att katterna har nåt gott att smaska på. Tyvärr hittade vi inga handskar som var lagom åt mig, men de stora var ju bättre än inga alls.



Nu ska jag gosa en sista gång med alla katterna för i morgon bitti är det dags för mig att resa vidare. Jag kommer bli saknad här, men säkert så finns det andra som längtar efter mig!


Hej då Yossie!


Hej då Azalea!

Azalea ska förresten till veterinären nu på måndag. Hon har redan löpt ett par gånger, men dessvärre drabbats av inflammation i ett par av sina juver. Eftersom det är på grund av hormonerna som hon drabbats av detta och hennes medicin inte gör susen så kommer hon kastreras. Som tur är så är hon pigg och lika busig som vanligt, så det känns skönt!

Framöver kommer den här vackra, gosiga och härliga katt-tjejen förmodligen att leta efter en ny familj framöver där hon får vara en sällskapskisse, eller eventuellt till någon utställningsintresserad. Så är du eller någon du känner intresserad av att köpa henne så får ni maila Linda.

kram Renate
 
skrivet av Renate den 20:22 | Permalink |


0 nallevänner: