fredag 4 april 2008
Här är jag! :-)
Här har varit väldigt dåligt uppdaterat, skäms på min nya familj.
MEN vi har haft så roligt och skojsigt så jag hoppas att ni har lite överseende med det.
Sen blev vi lite sjuka här också...men jag klarade mig som tur var. :-)

Dagarna har ju bara sprungit iväg här och det har varit fullt upp hela tiden.
Både inne och ute, mycket aktiviteter i den här familjen.
Jättekul ju!

När jag kom så var jag ju lite blyg först, det var ganska mycket på en gång.
Tog lite tid innan jag vågade mig fram men sen så märkte jag ju att det inte var någon fara på taket.
Alla var så glada och nyfikna på mig och jag har blivit så väl omhändertagen.

I den här familjen så finns det 5 barn, en mamma, en pappa, en mormor (hon bor inte här men är här ganska så ofta) och så finns det en kanin och en hund.

Hunden heter Tilda och hon ville gärna leka med mig.
Hon hade en liten söt hundsäng som jag gärna sov i.
Jättemysigt och gosigt!
Och Tilda var så snäll, hon har inte bitit i mig en enda gång!










Kaninen Pelle har jag också gjort mig lite sällskap med men han bor ute så honom har vi bara hälsat på några gånger.

Jag var bl.a med när han fick mat och som ni ser, jag fick så fint hänga på hans bur en liten stund.

Om ni tittar riktigt ordentligt så ser ni något svart i bakgrunden, det är Pelle. ;-)





Här har varit ett påsklov och då var hela familjen hemma.

Det skulle städas och fixas och en massa saker och då fick jag vara med.

Det hade kommit en massa snö och det var ju något jag kände igen från mitt förra ställe.

Men den här familjen var inte så förtjust i snö så dom klagade rätt mycket på varför det skulle snöa.

Själv tyckte jag det var jättefint jag!

Dom små barnen i huset blev dock ännu gladare när snön började smälta bort igen och dom kunde ta fram inlines och skateboard och åka på.

Själv så ägnade jag och dom vuxna i familjen åt trädgårdsvård.

Titta så söt liten skottkärra jag fick sitta i!




Sen så har vi hunnit med att fira födelsedag här också.

Det var mormor i huset som fyllde år.

Hon firades med god mat och efterrätt.





Titta så söt liten Emma-fåtölj jag sitter i här.

Den ska kläs om men det har dom visst inte hunnit med än...som sagt, mycket i den här familjen hela tiden.






Vi har gjort mera saker här men nu fick ni en liten uppdatering.

Nästa vecka väntar mer saker och vad får ni se då! :-)

Vet i alla fall att jag ska få vidga mina vyer lite och se vad Vimmerby Stad har att erbjuda.
Sen har jag nog varit här lite på övertid så i nästa vecka har jag tänkt avsluta min resa här i Vimmerby och fara vidare till nya trakter.



Kramar Renate!


PS: Paul...förlåt att jag inte hann svara när du ringde!
Jag saknar dig massor och kan berätta att jag har väldigt bra här i min "nya" familj.
Vi har roligt och så äter vi ganska mycket god mat och godsaker.
Så jag tror jag skulle behöva vara med i ett program jag såg på tv: "Du är vad du äter".
Jag tror jag kommer rulla fram till mina nya familj sen. ;-)
Näe, men här är är så mysigt och Vimmerby är en fin stad.
Hoppas jag får tillfället att träffa dig igen Paul för jag tänker mycket på dig och saknar dig min vän! /Renate


 
skrivet av Renate den 18:08 | Permalink |


4 nallevänner:


  • den 5 april 2008 kl. 14:39, Blogger Mindi

    Men lilla söta RENATE!
    Så mysigt att höra av dig!
    Och du verkar verkligen ha det super duper mysigt. Jag är övertygad om att du blir bortskämd där nere i VIMMERBY! :)
    Och sån go kompis du har fått i söta TILDA!

    Ha det så gott och ät lite gott för mig med. ;)

    Kram kram
    M I N D I

     
  • den 5 april 2008 kl. 18:30, Anonymous Anonym

    vad GLAD jag blev av att se att du mår bra och har det gott hos dina nya vänner. Saknar dig! Jag ser att du har fått en riktg myskompis, Tilda. Förstår att du har det bra i Vimmerby.

    STOR nalle KRAM från din vän Paul i Gällivare

     
  • den 5 april 2008 kl. 18:33, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Hej Renate!

    Så mycket spännade du får vara med om! Och vad många nya vänner du träffar. Det är så roligt att höra hur du har det.

    Vimmerby är mysigt, förstår att du trivs!

    Stor KRAM från Eva, Moa & Alva

     
  • den 6 april 2008 kl. 10:16, Anonymous Anonym

    Hej Renate!
    Vad mysigt du har det och skönt att du lärt känna Tilda också så du är van hundar [djur] Vi vet att Vimmerby är vackert, är ju uppväxt där *hihi* så vi önskar dig en fortsatt trevlig tid där nere och att resan vidare sen går bra!

    //Mamman, dottern och hunden