fredag 30 maj 2008
Äntligen framme !
Nu har jag äntligen kommit fram och resan den tog lite tid, men oj vad det var skönt när jag fick komma ur kartongen igen , den börjar bli lite trång nu med allt vad jag har fått med mig av alla dessa underbara människor jag har besökt..


Nu har jag i allafall kommit till en familj som består av 2 busiga barn, en mamma och en pappa samt en hund och en katt..
Dom verkar en så länge rätt snälla men man vet ju aldrig..hihi..

Familjen bor i en förort till Stockholm som heter Tumba, ligger visst ca 3 mil söder om Stockholm, det ska bli spännande att utforska den här orten nu ett par veckor.

Det här är tjejen i familjen förmodligen hon som kommer ta hand om mig mest, hon heter Patricia och fyller visst 7 år snart, jag tror jag kommer vara kvar på hennes födelsedag, vad spännande med paket och tårta..

Sen har vi minstingen i familjen Sebastian, han har hunnit bli 1 år och är världens busigaste lilla kille.. Men ack så go han var med mig när jag väl kom ur lådan..

Jag fick en rivstart på besöket här, för i dag började Storvretens familjefestival med tivoli, marknad och en massa annat, så vi gick direkt dit när jag väl åter hämtat mig ett tag, och jag lovar jag hade skoj..

Det första jag fick göra var att åka karusell, och det var superroligt, jag höll nästan på att ramla ur men det gick bra till slut..

Sen ville Sebastian åka med mig han också och vem säger nej till att åka karusell flera gånger inte jag inte..

Nu ligger jag och sover tillsammans med Patricia för jag blev helt slut av min dag här, men i morgon ska vi till Tivolit igen och då ska jag nog åka en massa andra karuseller igen.. Det ska bli jätteskoj..


Så på återseende mina kära vänner..

 
skrivet av Renate den 22:46 | Permalink |


5 nallevänner:


  • den 31 maj 2008 kl. 14:53, Blogger Mindi

    Näe men vad roligt RENATE!!!!!!
    Så skoj att du kom fram ordentligt till TUMBA! Jag vet att Camilla med familj kommer att ta hand om dig sååå bra!!!!! Kanske vi tom hinner träffa dig en sväng innan du far vidare till nästa ställe. :)

    Stor kram
    M I N D I

     
  • den 31 maj 2008 kl. 20:43, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad spännade! Så det var till Tumba du reste nu. Där får du det nog jätte mysigt. Patricia och Sebastian kommer nog att sköta om dej rejält.

    Ha det bra nu i sommarvärmen!

     
  • den 1 juni 2008 kl. 13:57, Blogger netha

    Sicken mysig tid du kommer få i Tumba, hos världens sötaste flicka och en busig lillebror, vad kan du med önska dig.
    Ha en mysig tid hos Familjen, sen får du komma ner till oss och hälsa på hästar, hundar och busiga barn.
    Kramis

     
  • den 1 juni 2008 kl. 21:37, Blogger Linda

    Vad skönt att du kommit fram till din nya familj nu! :-) Vi saknar dig redan, men ser fram emot allt du kommer få vara med om i Tumba. Hoppas du får det riktigt mysigt där!

    kram Linda, Adam & alla katterna

     
  • den 3 juni 2008 kl. 16:49, Anonymous Anonym

    Vad skojigt att åka karusell :)
    Hoppas du får en skön sommar...

    familjen i Öjebyn