torsdag 17 april 2008
Hej!

Här är jag igen med en uppdatering. :-)

Jag har nu varit i Vimmerby i många roliga dagar och nu är det dags att börja röra på sig så idag åker jag iväg till min nya familj och nya trakter.
Ska bli spännande med nya äventyr.
Det är verkligen roligt att se olika delar av Sverige och jättetrevligt att lära känna så många nya människor (och 4-benta vänner). ;-)

Min familj och jag har varit ute lite i Vimmerby och tagit lite kort.
Det här är ju en stad som lever upp allra mest på sommaren och nu på våren är det lite tyst och tomt och inte så många turist-attraktioner.

Som t.ex det här:



Men kanske jag någon gång igen återser Vimmerby och får hälsa på Pippi och alla dom andra kära Astrid Lindgren-figurerna.
Roligast ska visst Karlsson vara har jag hört, man får mata honom med köttbullar. :-)

Men vi var lite runt Vimmerby en dag här och tog dessa bilder:

Titta, det är vår...äntligen! Så fina vitsippor och mjukt och skönt att sitta på.



Ja...titta var jag sitter...det är vid ett stort träd...



Här ser ni större bild på själva trädet, vet ni vad det är för träd?



Det är sockerdricksträdet!
Där Pippi hämtade hur mycket sockerdricka som helst.
Jättegott! ;-)
Känner redan hur det bubblar så härligt i magen av all kolsyra.

Sen här sitter jag i en söt liten blomma.


Och statyn i sin helhet! Ett konstverk som finns vid Astrid Lindgrens Näs.
På somrarna är det vatten i den lilla dammen och man får kasta lyckomynt i. :-)



Det här huset är så fint, ligger vid Astrid Lindgrens Näs.



Och det här är Astrid Lindgrens Barndomshem. :-)



På somrarna så finns det ett tåg man kan åka runt Vimmerby stad och så finns sommartorget men det öppnar i juli först.

Under tiden kan ni kika på webkamera från Vimmerby torg:

Vimmerby

Sen hur kul det än har varit så är det ju dags att åka vidare.

Vi hade ett stort puss och kram kalas! :-)
Jag har fått massor av nya nalle-vänner också.

Ser ni mig? :-)



Här är jag: ;-)



Hejdå Renate, vi kommer sakna dig massor!







En jättekul tid har det varit och jag kommer sakna er alla!

Kramar och pussar Renate
 
skrivet av Renate den 10:36 | Permalink |


3 nallevänner:


  • den 17 april 2008 kl. 14:53, Blogger Mindi

    Åh Renate så söta vänner du har fått. :) Både nallar och barn. :)

    VIMMERBY är verkligen en mysig stad och jag lovar att ta med dig dit på sommaren också... och då absolut till ALV samt kanske ett besök till dina vänner Helena med familj igen. :)

    Stooor kram
    M I N D I

     
  • den 17 april 2008 kl. 17:47, Blogger Linda

    Vad mysigt du ser ut att ha det i Vimmerby, Renate! :-) Där var vi en sväng i juni förra året.

    kram Linda

     
  • den 19 april 2008 kl. 08:25, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad MYSIGT du har haft det i Vimmerby och så många gulliga nya vänner du har fått!

    Vimmerby är en vacker stad!

    Kram och lycka till på fortsatta resan!