tisdag 22 april 2008
vilket skönt väder
Vi cyklade iväg till skolan, sa HejDå! och cyklade vidare, Mamman har fotograferat lite och jag har hälsat på folk :) här kommer lite bilder...


Nu cyklar vi iväg på äventyr

Vi hamnade hos vänner åt Mamman och en liten människa, som tyckte mycket om mig, vi lekte ett tag...jag fick åka vagn - snabbt gick det!



Sen gick vi ut och dom hade fått lite fina blommor som jag tittade närmare på :)

Sen efter en promenad, så sa vi HejDå! Tog cykeln och cyklade vidare...



Hansens Bageri, där man brukar handla bröd och annat gott!

Klockaffär har dom också

En staty som stod där mitt utanför Konsum och Ica

Sandlunds Skor, här handlas det...?


Kyrkbyn i Öjebyn

Gammal sten Kyrka 1500-talet [tror jag det var]

Jag tog en sitt paus - vilade lite!

Där nere satt jag på brunnen :)

Några små stugor [kyrk]

Sen cyklade vi vidare Mamman och jag, mot ett Café som heter Humlan, där Mamman hjälper Kerstin att få till en egen hemsida på Zoomin, där hon lätt ska kunna sköta den själv och uppdatera den, ett underbart Café var det, så himla vackert och massor av te, kaffe och fika och lunchmat...









Café Humlan

Sen for vi hemåt och passerade en lite härlig butik som heter 'Fåfängan'


Vi tog en fika paus vid Kyrkbyn på vägen hem, satt i solen och njöt av det vackra vädret, nu är vi hemma igen och jag ska nu ta en välförtjänt vila. Snart ska Mamman fara och hämta lilltjejen på skolan men jag väntar nog hemma då :)
 
skrivet av Renate den 11:40 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 24 april 2008 kl. 06:20, Blogger Mindi

    Åh vad många mysiga foton i dag. :)

    Så fint i kyrkbyn!!!! Caféet ser så mysigt ut! Och jag förstår att du myste tillsammans med din lilla söta kompis. :)

    Kramis
    M I N D I