söndag 20 april 2008
GodMorgon
Sovit gott och nyss vaknat. Mamman gjorde frukost men jag var inte så hungrig nu direkt så jag drack lite av hennes ingefära te ur hennes fina mugg som visst är köpt i USA [handgjord]


Och medans jag sitter där och njuter så hör jag ett *gnäggande* och vänder och kikar åt sidan, där står en vacker ROSA enhörning och smakar på ett äpple!

Så nu har jag fått en vän resten av tiden då jag är här *glad* jag har ju saknat Paul så mycket, att ha någon att prata med och denna vackra häst kan jag ju sköta om lite, ge äpplen och klappa!
Idag ska vi visst resa lite igen - Luleå och lämna tillbaka mammans dammsugare som gick sönder och kolla efter kakel *fniss* hon hade ju en dålig dag igår!
Jo, förresten, det finns ett gäng Bukowski 'nallar' här också, mamman har visst jobbat i en liten handelsboda där dom sålde dessa 'nallar' i över 10 år men dom bor inte inne i bostaden just nu, för lite plats, men hon ska ta in några stycken så jag får träffa dom någon dag och fotografera, så ni får se Bukowskis Ambassadörer Nikolaj och Anastasia - mamman fick dom visst på någon stor mässa i Stockholm, berättade hon, då dom var där och handla in flera till affären.
Dom är visst jättestora, ska bli spännande att träffa dom!
Nu är det dags för lite mera frukost tror jag, sedan morgon toalett, borsta tänderna och så ska vi nog snart röra på oss, vet ej exakt tid...Uppdaterar senare i kväll!
Kram och ha en bra dag!
//Renate
 
skrivet av Renate den 07:12 | Permalink |


4 nallevänner:


  • den 20 april 2008 kl. 08:51, Blogger Mindi

    Åh ny resa i dg med. :) Var roligt! Hoppas på att få se många fina bilder från LULEÅ sen. :) Där har jag aldrig varit!!!

    Vilken söt themugg!!!!!

    Kramis
    M I N D I

     
  • den 21 april 2008 kl. 18:54, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad skönt att du fått en ny vän!

    KRAM

     
  • den 21 april 2008 kl. 22:21, Anonymous Anonym

    Hej Renate & familjen!
    Ser att du verkligen har haft en massa spännande äventyr hos denna familj. Ni har ju hunnit med massor på bara några dagar..
    Du får verkligen lära känna en massa nya människor och jag förstår att du trivs här uppe hos oss i Norrland. Jag bor ju nästan granne ca 7 mil söder ut..

    Ha en en fortsatt skön vistelse!
    Kram Marica

     
  • den 22 april 2008 kl. 12:19, Anonymous Anonym

    Hej Marica!
    Jo, det är så trevligt här uppe i norr och hos familjen!

    Jaha, kanske i Skellefteå då?

    //Renate