fredag 18 april 2008
Kväller, första dagen...


På eftermiddagen vart det en resa in till STORAstaden Luleå. Vi gick ner till chaffisen och hämtade bilen, en Jeep V8 *ojoj* vad den brummade!
Tur jag fick sitt med lilltjejen...



Då vi kom fram fick jag hälsa på dom härliga människorna som jobbar på den bästa grill som finns här uppe, om jag förstått det hela rätt, KORVGUBBEN, jag fick en egen keps också, som följer mig i min *låda* senare. Dom var så trevliga och där kan man beställa precis vad som helst - tunnbrödsrulle med rödbetor och lingonsylt om man så vill...



Dom vart väldigt fashinerade av min resa...

Sen for vi till lilla Råneå och hämtade chaffisens dotter, där var det fint och älven forsade massor...





Nu är vi alla trötta och ska strax gå i säng, ville bara skriva ner dagens händelser, jag ska visst få sova med lilltjejen, varmt och gott! Hoppas på sol i morgon men nattkallt nu i natt säger dom här, så vi kan åka skoter i morgon - sista färden!



//Nattilinatt Renate
 
skrivet av Renate den 21:42 | Permalink |


2 nallevänner:


  • den 18 april 2008 kl. 22:15, Blogger Mindi

    Åh såååå roligt att se dina dagar lilla Renate! Så underbara bilder... man blir så glad! :)

    Älskar det på dig och korvtjejerna. :)

    Kram kram

     
  • den 19 april 2008 kl. 08:31, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    MUMS Korvgubben!!! De har såååå mycket gotti gott gott!

    Förstår att du har det bra,
    du lever ju kungligt hos dina nya vänner!

    KRAM KRAM