lördag 19 april 2008
PALTSCHWIMMEN


Vi for iväg och skulle käka middag på PALTZERIAN Sen ville mamman i familjen fara och handla godis till Körslaget i kväll, så då vart det en resa till PREEM och där var det massor av godis och en snäll kassörska :) Alla är så trevliga och snälla här i Öjebyn.

Här nedan en liten filmsnutt med mig. :)


Gissa vilken palt jag äter?

Recept på PitePalt >>










Då jag vände mig om i kön så stod familjens granne där och det känns ju tryggt att ha en personlig bodyguard så nära, då kan man sova gott :)



Det har varit en äventyrens dag och dom har visat mig runt hela byn och till veckan pratas det om att jag och mamman ska promenera runt lite och fotografera lite...Här är alla så trevliga och glad, dom ställer upp på bild och får min bloggadress! Snart blir det Körslaget, ska hjälpa mamman att duka fram lite chips, popcorn, dricka och godis...Flickorna är ute och testkör sina cyklar för första gången i år och till veckan ska lilltjejen cykla till skolan och jag får följa på morgonen i en cykelkorg då mamman lämnar lilltjejen på skolan! Ska bli spännande och roligt.

Kram Renate

Ps. kan man ta PALT med sig i 'lådan' då man far vidare sen? *hm*
 
skrivet av Renate den 18:50 | Permalink |


2 nallevänner: