måndag 11 augusti 2008
Kalaspinglan!
Idag har regnat till och från hela dagen, vad gör man då, jo man låter familjens barn baka en kaka och sedan bjuder man in sina nya vänner på lite fika.

Och dagen till ära så hade Olivia och Gustav gjort ett urtjusigt halsband till mig, och vet ni vad, de håller på och knåpar ihop ett till.

Till kalaset idag kom seglar-Åke Gustavsson, guldvippan Irene och hennes fästman Karl Carebare.

Vi drack saft och hade en mumsig kaka att dela på, fast vi var tvungna att äta fort för de låg några hemska varelser under bordet och bara väntade på att få hugga in i kakan, en va brun och den andra var svart.

Imorgon skall vi ner till Veddige och hjälpa till med träfällning och klippning av gräs hos mammans föräldrar. Får nog sätta på mig lite bättre kläder för det kommer väl regna igen. Men oj vad vi skall röja, hela familjen skall ner och jobba.

Må gott.
 
skrivet av Renate den 18:35 | Permalink |


2 nallevänner:


  • den 12 augusti 2008 kl. 09:24, Blogger Mindi

    Men åh så glad jag blir att du har fått så fina vänner. :)Seglar-Åke är väl söt???? Blink, blink!

    Vilken kaka ni har bakat och vilket fint halsband du har fått! De skämmer verkligen bort dig! I morgon får du nog skippa fin klänningen och ta på dig jobbarkläderna och gummistvlarna ( hjälp skickade jag med dig några sånna?????). ;)

    Stor kram
    M I N D I

     
  • den 13 augusti 2008 kl. 17:19, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Mums vad gott med fika och nya vänner!
    Jag förstår att du stortrivs!

    Kram från oss i norr