onsdag 12 november 2008
Alla har så bråttom

De springer bara hit och dit hela tiden. Spelningar, kör, kalligrafi, möten hit och dit. Förstår inte att de orkar. Men på kvällarna är det riktigt mysigt för då sitter vi framför tv´n med levande ljus och myser ihop.

Idag fick jag följa med en sväng till stan. Fick titta på Nissan som det gick massor av vågor på. Fick se slottet och ett gammal skepp som hette Najaden, fast någon hade lagt ett skynke över den. Var det för att båten inte skulle bli blöt tro? Låter konstigt tycker jag.


Halmstad har tre hjärtan som symbol, här var visst ett av dom. Visst passar jag här?

Nu är vi på väg in på Slottsgården. Var visst en dansk kung som lät bygga detta.



Nu har jag äntligen fått träffa den store Maximum, men han var inte farlig :-) Utan han har berättat många sagor för mej. Några var lite läskiga tyckte jag, men då fick jag sitta i knät istället.

 
skrivet av Renate den 20:54 | Permalink |


0 nallevänner: