torsdag 12 februari 2009
Första morgonen i Linköping

Jag har sovit så gott! Jag fick en alldeles egen sovplats i närheten av mamma. Först tyckte jag hon var lite knasig som skulle bädda ner mig i en byrålåda, men så berättade hon att det faktiskt var fler som gjorde så, med sina barn och barbarn. Hon hade läst i en tidning om en mormor/farmor som bäddade ner varsitt barnbarn i varsin låda längst ner i en stor byrå. Där sov de jättegott hela natten. Så jag fick ju tro på det då, åh, vad gott jag sovit!

Morgonen började klockan sju, då man väckte barnen och plockade fram frukost. Sedan storebror gått till skolan vid åtta-tiden, har jag lekt med lillasyster en stund. Sen följde jag med henne när hon gick för att vila förmiddag, det var ganska skönt faktiskt. Här har vi nyss vaknat, och vi är jätteglada när mamma och pappa kommer in för att hämta oss. Ja, i den här familjen är både mamma och pappa hemma första året med lillasyster. Det beror på att mamma är handikappad, och är sjukpensionär, så det är pappa som är föräldraledig. Så jag kommer alltid att ha någon att hoppa upp i famnen på här, det gillar jag!

 
skrivet av Renate den 11:25 | Permalink |


3 nallevänner:


  • den 12 februari 2009 kl. 15:10, Blogger Mormor S

    Vad roligt at du äntligen kommit fram till Linda och hennes familj.
    Jag har väntat och väntat och varit så orolig var du har varit. Har du varit ute i de djupa mörka skogarna och gått vilse? Du kanske har blivit kidnappad av någon och varit i en gammal källare och sen blev du utsläppt när du blev efterlyst för då vågade de inte ha dig instängd.
    Man vet ju inte vad som händer i dag när det händer så mycket otäckt i världen.
    Min katt Sune var ute och letade flera gånger han också och han blev så sur när han inte hittade dig så han bet mig ordentligt på armen.
    Vilka härliga nallekompisar du har fått och en så gullig liten tjej. Av henne får du nog många kramar.
    Ha det bra hos din nya familj och jag väntar att få höra vad du gör och är med om.
    kramar till dig och familjen
    från mormor s

     
  • den 13 februari 2009 kl. 09:09, Blogger Mindi

    Hi-hi... så söt du är där du ligger i byrålådan. :) Jag tror att du sover jätte gott där!!!

    Kramis
    M I N D I

     
  • den 15 februari 2009 kl. 17:48, Anonymous Anonym

    Låter som om du kommer att få en bra vistelse i Linköping :-)