söndag 29 juni 2008
Min sista tid i tumba...
Nu har det gått en tid och jag har varit upptagen med massa skoj.. Tänkte jag skulle berätta lite om vad jag har varit med om de sista dagarna sedan midsommar..
Patricia , flickan i familjen hon har ju fyllt år, och här har vi firat i flera omgångar hennes kalas,
men nu har hon nog haft sitt sista kalas för det här året.. Och det var i söndags för en vecka sedan, Då fickj ag äran att hjälpa till att göra tårtan till hennes kalas och jag vill lova att det var gott att slicka gräddan när vi var klara..



Se så duktig jag är med elvispen, riktigt fin blev grädden som vi sedan skulle använda..

Här ser ni den fina tårtan jag och Camilla (mamman i familjen) lyckades göra.. Jordgubbstårta, det var riktigt gott kan jag berätta..


Efter vi haft kalaset så gick veckan ganska fort vi var mest hemma på gården och lekte gjorde inte så mycket annat utan vi väntade med spänning på torsdagen då det var dags för resan till Gröna Lund och mötet med en efterlängtat familj..

Här sitter jag på hedersplats i suffletten på Sebastians vagn och är sååå glad för jag får åka båt från Slussen till Gröna Lund.. Så spännande såå.

Se så fint dagen var, och här får ni även se en liten bit av vår huvudstad, utsikten från båten är ju så fin..

Men mest glad blev jag nog för att få träffa familjen jag har saknat länge länge.. Min kära kära familj från Lindesberg.. Oj vad det var skoj att få åter se dom och få följa med på deras tripp till Storstan..

Här sitter jag med Sebastian och väntar på tjejerna då de springer runt i Lustiga Huset, det blev en lång väntan då dom sprang där säkert 5-6 gånger..

Efter det blev dom visst riktigt törstiga och här får jag smaka en kall och god isdrink, litet glas eller hur?

Lite tokiga poliser hade dom på Grönan också måste jag säga.. Undar om domkan få pli på folk om det blir bråk??

För se vilka läskiga spöken det klättrar på taken runt omkring Grönan..

Men nu är det sista tiden här i Tumba i dag har jag fått lägga mig i min kartong igen och fått fara iväg på nya äventyr.. Vart vet jag inte men spännande kan jag lova att jag tycker det ska bli, VILKEN blir min nya familj den här gången ??

Många Många Kramar till er och min kära familj i Tumba på återseende snart hoppas jag..

 
skrivet av Renate den 20:34 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 30 juni 2008 kl. 08:59, Blogger Mindi

    Åh så mysigt du har haft det RENATE!!! Vilken smarrig tårta!

    Det var så roligt att få träffa dig i torsdags. Barnen blev såå glada ( och jag med!)!!! Det var även så roligt att få träffa Camilla med barn. Det är så goa!!!!

    Jag vill tacka Camilla som har tagit hand om dig så bra! Jag vet att du är mer än nöjd för det berättade du för mig då vi träffades. :) Så tack snälla Camilla och söta barn för att ni har tagit hand om RENATE så bra.
    Ni är bäst!!!!

    Nu ska du i väg på nya äventyr Renate och jag är lite avundsjuk på dig. ;)

    Stor kram
    M I N D I