tisdag 1 juli 2008
Hoppsan!
Det känns som om det var igår jag lämnade Tumba och vännerna där...

Det VAR visst igår jag lämnade Tumba. Sedan reste jag denna gång ganska kort i kartongen - redan i eftermiddags var det någon som krafsade i omslagspappret och väldigt snabbt tog sig in och gluttade på locket...
...det var en liten ljus tjej som blev väldigt glad när jag hoppade upp. Hon tyckte jag var söt, sa hon. *rodnar lite*
I alla fall blev jag väldigt tacksam över att bli utsläppt så snart. Rykten har gjort gällande att jag skulle resa till Fårö, men nu var jag tydligen i Haninge, i en by som heter Dåntorp.
Fotomamman har dock varit upptagen av annat idag så det blir inga bildbevis.
Imorgon skall vi dock till det där berömda Fårö - jag och lilla tjejen (som heter Nova) och hennes pappa.
Fotomamman skall visst till Finland några dagar innan hon ansluter till resten av familjen +moi och det diskuterades om jag möjligen skulle följa med dit först. Men jag viskade till Nova att jag hellre ville följa med henne och då blev hon jätteglad och packade resolut ned mig i en väska med ett annat gäng plyschdjur.
Det blir nog en bra resa detta =)
Hoppas bara att kommunikationerna fungerar som vi tänkt oss. Men först, några dagars radioskugga. Fotomamman är också tangentassistent, nämligen.
This is Renate signing off for now. See you at Fårö!
 
skrivet av Renate den 23:25 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 2 juli 2008 kl. 11:01, Blogger Mindi

    Åh du är framme. :)
    Så roligt att höra och vilken spännande resa du ska ut på!
    Liiite avis är jag ju kan jag säga. För x antal år sedan var vi på Gotland/Fårö i en vecka. Vi stressade runt som tokar under den veckan för att "hinna se allt". ;) Vi var helt slut när vi åkte hem. Hallelulja!!! ;)

    Kramis
    M I N D I