torsdag 14 augusti 2008
Inga träd fällda.......
...... blev det, men många regndroppar kom, vojnevojne sicket regn.

Men vi började dagen med frukost, jag satte mig i frallaskålen för att sitta säkert. Sen innan jag skulle klä på mig så gömde jag mig och inte en kotte hittade mig, till slut så hittade förstås den däringa bruna saken med fyra ben mig. Ja ja förstås valde han mig för det läckra pålägget var ju borta och får man bara välja på mig och den osöta juicen så iklart väljer man ju mig.

Jag klädde mig med jobbarvantar och oömma kläder, för vi skulle ju fälla träd och vi trodde ju att det skulle gå över,men gjorde de det? Nä inte en ljusning, bara grått och ett ihållande kraftigt regn, timmer efter timme.

Tack och lov kom bara den lilla svarta hunden med, hon tycker inte jag är lika läcker som den bruna, så jag kunde faktiskt slappna av lite.

Nere hos barnens mormor och morfar träffade jag moster Sylvia Bukowski, oj vad skojigt det var, vi satt och pratade och pratade. Tänk vilken tur jag hade som följde med så innan vi åkte hem så tog vi ett släktkort.

Sen åkte vi hem i bilen och när vi kom hem så var Gustav och jag trötta på regnet så vi målade om min säng, den blev så fin, skall ta ett kort på den en dag.

Skall jag viska en hemlis, vi skall åka på Legoland på måndag, vi skall avsluta sommarlovet på det sättet, kul va. Tänk vad jag skall åka och äta och sen sova på hotell, kuligt. Men säg inget till någon än.

Ha en bra kväll.











 
skrivet av Renate den 19:43 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 16 augusti 2008 kl. 23:42, Blogger Mindi

    Men åh så fina kort!!!!
    Och släktträff och hela köret.... Du får ju vara med om så mycket roligt så jag vet inte vad. ;) Och Nethas mamma har du fått träffa också. Mys, mys!!!! Det där släktkortet du tog får vi ta och rama in sen och sätta på din byrå!

    Legoland.... åh det törs jag inte säga så att tjejerna hör för de tjatar var sommar om att få åka dit ju. Så de kommer att bli så avis på dig. Och extra avis då skolan på Västkusten inte har börjat ännu. Här börjar den på måndag.

    Kram kram kram
    M I N D I