fredag 15 augusti 2008
Tjohoooo!!!!!
Tjohoo idag kom Gulle Elk ner och hälsade på, först blev jag lite rädd, men han sa, sätt dig bakom grimman i panna så sitter du mjukt och säkert. Sen åkte jag uppskjutet hundra gånger, för han var hungrig må jag lova. Ner och beta så upp sen ner och beta och upp, till slut blev jag lite snurrig så jag bad Gustav sätta sig på Elk och håll i mig lite.
Här sitter jag skönt, stilla och tryggt, då kunde ju Elk äta så mycket han bara kunde. Va bra sa gubben i huset, nu slipper jag klippa gräset.

Sen så hoppade gustav av och där satt jag alldeles ensam, så Elk sa att jag skulle grabba tag i manen så jag hade nått och hålla i, tur man hade hästvantar på, så man inte blev smutsig på ramarna.
Sen en liten stilstudie på mig när jag sitter ensam på hästen.
Tjohoo jag klarar det!!!!

 
skrivet av Renate den 12:53 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 16 augusti 2008 kl. 23:39, Blogger Mindi

    Men sötaste lilla RENATE!
    Du är väl försiktig när du sitter där uppe på hästen???? ;)

    Underbara glada bilder på dig i alla fall. :)

    Kramis
    M I N D I