torsdag 12 februari 2009
En lugn dag...

Ja, idag hade vi en lugn dag, familjen sade att de behövde det. Men så blev det ändå en snabb inköpsrunda på eftermiddagen, då de passade på att visa mig Linköpings Universitet. Ser ni vad bra jag sitter i bilen, i lillasysters bilstol, trygg med trepunktsbälte. (Ja, hon är jättetrött!) Innan vi gick in på Ica Maxi och handlade så åt mamma och pappa och jag på Mc Donalds. Medan jag åt mina pommes, åt lillasyster banan, det var gott! Handlingen tog faktiskt ganska lång tid, för det var veckans storhandling som skulle göras. Jag fick hjälpa till en hel del, med att bära mjölkpaket, hämta tvättmedel, välja bröd till frukost.... ja det var massor att göra.


När vi kom hem hade vi massor med kassar att packa upp, mamma och pappa sade att jag inte alls behövde hjälpa till, men det gjorde jag så gärna! Jag packade in i skåpen, sprang in i badrummet med duschgrejer och tandkräm, och så fick mamman lite nya lådor att scrappa. Jag frågade vad det var, och då lovade mamman mig att vi skulle scrappa tillsammans en dag. Yippiiie! Efter det var det faktiskt matdags igen! Det var jobbigt att handla, och att packa upp allt, så nu var vi alla riktigt hungriga. Storebror hade kommit hem medan vi handlade med, så han var tvungen att äta innan han skulle iväg till scouterna. Kanske ska jag få följa med någon gång, vi får se. Till mat fick vi fiskpinnar och hemlagat potatismos, det var så gott! Komplimanger till kocken! Nu ska jag softa lite i tv-soffan innan läggdags, i morgon blir det en tur till biblioteket. Då ska mamma till sin massagebehandling, och då går vi - pappa, lillasyster och jag - på bibblan och läser böcker så länge.

Vi syns i morgon, godnatt och sov gott!
 
skrivet av Renate den 20:03 | Permalink |


4 nallevänner:


  • den 12 februari 2009 kl. 22:14, Anonymous Anonym

    Du har det toppen där du är!
    Vilken söt tjej du går gosa med och så många nya nalle vänner! Förstår att du stortrivs!
    Vi är så glada att få följa dina dagar igen.

    KRAM från Eva, Moa & Alva

     
  • den 13 februari 2009 kl. 07:25, Anonymous Anonym

    hejsan!
    vad skoj att du äntligen hittat fram *suck* du ser ut att ha det superbra och jag hoppas att resan inte var för påfrestande!

    ha det gott!

     
  • den 13 februari 2009 kl. 09:10, Blogger Mindi

    Mums så gott med MC DONALDS. Det ska vi äta på någon dag i nästa vecka, då har tjejerna sportlov. :)

    Bamse kram
    M I N D I

     
  • den 13 februari 2009 kl. 12:40, Blogger Unknown

    Vad härligt att se dig igen Renate och att du kommit tillbaka. Fick ju hjärtsnörp när jag fick höra att du försvunnit. Men så skönt att du är med oss igen. Tänk att du varit ute på din resa i nästan 1år nu. Så mycket du fått se och upplevt! Jättekul ju!!!
    Och så fint du verkar ha det där du är nu. Verkar abslut vara som ett 5***** hotel. Egen säng och spa, och folk som är där hos dig hela tiden. Nääääästan så man blir lite avis ju! :-)

    Massor med kramar Helena