tisdag 3 mars 2009
Scrapping och "lagning"

Idag har jag scrappat på mitt eget album! Ja, jag har ju så klart inte gjort det alldeles själv, för mamma har ju visat mig hur jag ska göra. Vad roligt det var! Det albumet ska jag få med mig när jag reser vidare, så kul det ska bli att visa alla det. Jag tycker faktiskt att vi har gjort ett riktigt bra jobb, mamma och jag, om jag får säga det själv. Bilder på albumet kommer när vi är helt klara med det, för riktigt färdiga är vi inte. Det saknas några detaljer, "pricken över i:et" som mamma säger.

Nu på kvällen har mamma jobbat på att sy i ny kardborre i min klänning. Mamma tyckte att det var alldeles för sliten för att hon skulle vilja skicka mig vidare, är man en dam, måste man också se ut som en dam! Så mamma skred till verket, och halva jobbet är nu klart. Jobbet ska göras klart i morgon, men det gör ju inget - jag ska i alla fall bara ligga och sova nu på natten ju! Ser fram emot att få på mig klänningen hel igen, nästan som om jag får en ny ju! Vad fin jag ska bli, längtar tills i morgon!!!

Godnatt allesammans, sov gott! Massor med kramar från Renate.
 
skrivet av Renate den 23:14 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 4 mars 2009 kl. 15:49, Blogger Mindi

    Men hon är ju bara för snäll och duktig!!!! :) Blir helt rörd ju!
    Och sen har du gjort ett eget album också gissa hur nyfikna vi blir nu!!!!

    Bamse kram
    M I N D I