torsdag 26 februari 2009
Älskar shopping!
Idag var vi ner på stan för att köpa lite inför helgens festande, men ryktet går att det inte var sista shoppingrundan inför firandet. Så idag blev det duk till köksbordet och omslagspapper, i morgon blir det matinköp - för det kommer långväga gäster i helgen. Här ser ni när jag hjälper till med inköpen, jag ville ha den färggladaste vaxduken, men den skulle inte ha passat in i köket. Sen skulle vi ha presentpapper också, för mammas bror och flickvän är nyförlovade, så de får sin present nu i helgen när de kommer upp. Hjälpte till att välja med, det blev ett tufft fast samtidigt vackert svart papper.

På eftermiddagen hjälpte jag till att slå in lillasysters paket. De paketen får hon på måndag, då hon fyller, men det blir ju firande med paket hela helgen ändå. Det börjar i morgon kväll, så mamma och pappa har gjort smörgåstårta i kväll. Jag norpade till mig lite fyllning nu och då, men bara lite åt gången, så att de inte skulle märka något.

Hej hopp, det var visst sängdags för lääääänge sen, men det är mycket att göra när man ska förbereda kalas! Godnatt, sov gott, så syns vi i morgon.

Kram Renate
 
skrivet av Renate den 23:10 | Permalink |


0 nallevänner: