tisdag 17 februari 2009
Skönhetssalong för hundar

Idag har jag jobbat hårt! Det var dags att borsta hundarna idag, och då fick jag hjälpa till. Det var riktigt kul, de här hundarna är så små, att jag faktiskt inte är rädd för dem. Dessutom är de så vana vid nallar, så att de inte bryr sig så mycket om mig. De tyckte nog det var skönt att jag tog hand om dem lite, för de tycker annars att lillasyster tar en massa tid. Det var faktiskt lätt att borsta dem, de satt så snällt stilla hela tiden, men vad de lossade päls! Jag fick borsta mig själv efteråt också!

Sedan hade vi möte. Det kom en viktig person från kommunen, som satt i en hel timme och pratade med mamma och pappa, om hjälp som mamma ville ha. Det blev till att anteckna riktigt mycket! Jag fick säga till om en egen liten bok, och en penna, så att jag kunde skriva ner alltsammans, så mamma inte skulle glömma något.

Nu ska det bli myskväll! Storebror ska övernatta hos en kompis, så när lillasyster lägger sig vid åtta har jag mamma och pappa för mig själv! Ha det så gott, många kramar Renate.
 
skrivet av Renate den 19:33 | Permalink |


3 nallevänner: