fredag 13 februari 2009
En tur till bibblan

Idag släppte vi först av mamma för att hon skulle på sin behandling. Jag blev först lite avundsjuk, jag vill också få ligga och slappna av och få massage. Men så berättade mamma att för henne gör det ont precis hela tiden, så då fick hon allt gå in själv. Då följde jag hellre med pappa och lillasyster till Linköpings stora bibliotek. En alldeles ny och fin byggnad , jag blev lite förvånad, för bibliotek brukar ju vara gamla och dammiga. Men här fanns inte en enda dammråtta, vad jag kunde se. Men sen förstod jag, för pappa berättade att biblioteket brann ner och totalförstördes 1996. Usch, vad läskigt! Ett bibliotek behövdes ju fortfarande, så då byggdes det här fina på samma plats som det gamla. Visst är det tjusigt? Här kan man sitta hela dagarna och läsa i de fina fåtöljerna, nu har jag vridit lite på mig så att ni kan se den fina utsikten man har när man sitter här och läser.

Det fanns så många böcker att läsa, så jag kunde stannat här i flera dagar, men vi var bara här en liten stund, så jag hann bara läsa några stycken.

Efter biblioteket mötte vi upp mamma på stan igen, lillasyster behövde få lite lunch, så vi fikade på Åhléns under tiden. Sen åkte vi hem igen, det är så roligt att vara ute med mamma, för hon har liksom en egen liten vagn som hon åker i, och jag får sitta i hennes famn när vi är ute. Jag ska be pappa ta ett kort på oss nästa gång vi är ute. Den heter något konstigt, permobil säger hon, hon måste visst ha den för att hon inte kan gå så bra. Passar utmärkt tycker jag, för då får ju jag åka med. Det är så härligt när hon kör fort, som att åka karusell fast mycket bättre. Nu ska vi allihopa äta lite lunch, det blir potatis och purjolökssoppa, mums!

Jag vill bara skicka en liten hälsning till MINDI från mamma, som tackar för det lilla paketet som på posten idag. Mamma blev såååå glad, och hälsar och tackar jättemycket.
 
skrivet av Renate den 13:42 | Permalink |


4 nallevänner:


  • den 13 februari 2009 kl. 19:57, Anonymous Anonym

    Så mysigt du har det. :)
    Bibliotek är mysiga!!!

    Ihhhh... jag kan se mig dig och Linda framför mig när ni kommer farandes i 180. ;) Håll i dig Renate!!! ;)

    Stor kram
    M I N D I

     
  • den 13 februari 2009 kl. 21:13, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Härligt att få frossa i böcker! Bibliotek gillar jag med och min familj.

    Ha en fin danskväll ;)

    Kram från Eva

     
  • den 14 februari 2009 kl. 16:26, Blogger netha

    Va härligt att du har det härligt och åka permobil är kuligt. Fast du vet den däringa bruna saken som slickar sig om munnen när man nämner ditt namn, han är livrädd för dessa, så kommer du i den så skulle han nog inte ens våga smaka lite. :-)
    Puss på nosen!

     
  • den 16 februari 2009 kl. 21:30, Anonymous Anonym

    Men inte var det ett lika fint bibliotek som det som fanns här i Halmstad. Här har vi ju utsikt mot Nissan :-)