fredag 13 februari 2009
Dags för middag!

Några fler turer ut har det inte varit idag, däremot har det varit lite att pyssla med hemma. Det är ju Alla Hjärtans Dag i morgon, och den ska firas här i huset. Pappa och storebror åkte iväg till simträning, och lillasyster sov, då passade mamma och jag på att göra färdigt lite som pappa ska få i morgon. Men det kan ja ju inte visa kort på nu, för då kan han ju se det!

Sedan blev det matlagning, fin mat fick vi idag, och storebror dukade bordet. Jag och mina två bästisar fick också varsin tallrik! Från vänster är lillasysters snuttis "Ninis", sen är det jag, och storebrors snuttis till höger, "Ivan". Vi hade det riktigt trevligt, som på restaurang nästan, vi fick hasselbackspotatis, stekt fläskfilé och rödvinssås. Pappa kan verkligen laga mat!! Mumsigt värre.

I morgon kommer det besök, det låter lite krångligt tycker jag, men det rer nog ut sig när de kommer. Mamma säger att hennes guddotter ska komma, men sen så säger hon till lillasyster att hennes gudmor ska komma? Hon säger att Leia och mammas guddotter är gudsyskon? Jag fattar inte riktigt, men förhoppningsvis klarnar det när jag träffar dem. Ska bli kul med besök! Så det har bakats chokladmuffins här i kväll, det gick såååå bra, för jag var ju med!

Godnatt!
 
skrivet av Renate den 22:23 | Permalink |


1 nallevänner: