söndag 22 februari 2009
Gamla Linköping!
Idag var jag, lillasyster, storebror och pappa till Gamla Linköping. Där finns något som heter Fenomenmagasinet, ett jätteroligt ställe med många konstiga speglar, en modell av Bergs slussar med riktigt vatten man får leka med (och bli blöt!!) och massor av andra roliga experiment. Jag kröp ner i en låda med speglar i och såg väldigt många Renate:

Sen fick jag flyga ett Saab 2000 (eller sitta i cockpit i alla fall...), se hur luftballonger fungerar, lyfta säckar i olika block och titta på fiskar. Verkligen jätteroligt, jag vill tillbaks dit! 

När vi skulle gå sade pappa att det fanns andra goda ställen att gå till här i Gamla Linköping. Jag förstod vad han menade när vi kom fram:

Cloetta-boden!!! Ser ni mig förresten?? Massor med choklad, och lite Cloetta-historia också. Och man kan ju inte gå i en chokladbod utan att handla, eller hur?! Efter det gick vi runt lite i Gamla Linköping, det var jättefint med alla de gamla husen. Bland annat gick vi förbi Polishuset (vi hann smita innan polisen tog oss...), Ragnar Dahlbergs café och Bankkontoret. Sen bestämde vi oss för att åka hem, det kom väldigt många väldigt stora snöflingor så vi blev vita allihop. När vi kom hem fick vi fika allihop, det värmde gott.
 
skrivet av Renate den 16:19 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 24 februari 2009 kl. 11:08, Blogger Mindi

    Åh vad mysigt du har det. :)
    Så mycket roligt de tar dig med på!!!! Cloetta-boden..... mums, mums!!!

    Stor kram
    M I N D I