onsdag 18 februari 2009
Flygvapenmuseum
Nu har jag varit på Flygvapenmuseum, det var jätteintressant där! Här sitter jag på vingen till Saab Lansen som står utanför entrén: Flygplanet är ju så stort så jag nästan inte syns! När vi kom in fanns det massor med olika flygplan att titta på. Jag tyckte det var roligt så jag smet iväg från Pappa (han hade ju både storebror och lillasyster att ta hand om, så han märkte nästan inte att jag smet iväg lite...). Här var jag när han hittade mig:
Jag fick inte krypa in och se hur motorn ser ut, men det gjorde inte så mycket. Jag fick se en annan motor som de hade skurit sönder så man kan se hur den fungerar. Sen fick storebror flyga flygsimulator, och jag är glad att han inte är pilot, han kraschade flera gånger!! Men det var ju bara på låtsas, så vi mår fortfarande bra.

När vi kom hem fick jag den utlovade ettårstårtan med ljus, jättesmarrigt!! Hela familjen sjöng "Ja må hon resa, ja må hon resa, ja må hon resa uti hundrade år" för mig.
Tack alla familjer jag har bott hos, och alla intressanta ställen jag har varit på. Jag tänker ofta på er och hoppas att ni allihop mår bra!

Kram Renate.
 
skrivet av Renate den 16:46 | Permalink |


2 nallevänner:


  • den 18 februari 2009 kl. 19:57, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Ja tänk nu är det 1 år sedan du började resan med tåget hit till oss. Det var så roligt att få rå om dej och göra en massa roligt tillsammans.

    Vad du har det bra där i Linköping, massor av äventyr och skojsigt!

    Hälsa till din gulliga värdfamilj.

    KRAM från Eva

     
  • den 19 februari 2009 kl. 06:29, Blogger Mindi

    Gissa om gubben i huset är avundsjuk på dig nu. :) Ja även jag och tjejena också. ;)

    Kramis
    M I N D I