torsdag 19 februari 2009
Rulle-rally!

Nu har jag varit ute på rulle-rally!! Ja, mamma kallar permobilen för "rullen", och det är ju faktiskt mycket lättare att säga när man pratar om den, istället för att vricka tungan på "permobilen". Men vad kul det var!! Vi åkte iväg till den stora butiksgallerian som de har här, Ikano-huset, och gick in till Ikeas restaurang. Vi fikade på semlor, och lillasyster fick lite mellis. Jag satt och laddade upp för rallyt, som skulle komma alldeles efter fikat. Kunde knappt njuta av semlan, trots att den var jättegod, jag var så nervös och uppspelt. Jag tyckte vi satt där i en hel evighet, innan mamma och pappa äntligen började plocka ihop alla saker. Det kunde liksom inte gå fort nog nu att komma iväg, jag var sååå pirrig!




Så var det dags! Pappa placerade sig lite längre fram i en gång - INNE PÅ IKEA!! - och så satte vi av! Vilken fartvind det blev! WOW! Såå superhäftigt, tänk vad vi flög fram, det var så härligt. Visst ser det tufft ut? Men jag är allt glad för att jag kan gå, tänk att sitta där hela dagarna, det blir nog tråkigt i längden. Så till slut hoppade jag ner och strövade runt på egen hand. Mamma letade förvaringslådor till sin scrap-hobby, men det gick inte så bra. Jag hittade massor med lådor, men det var en speciell låda hon var ute efter, och den hittade vi inte.

Nu vilar vi lite, lillasyster sover middag, storebror är hos kompis, pappa är iväg och jobbar lite i hobbyrummet, så vi ligger och myser med hundarna i sängen, mamma och jag.

Tack för titten, vi syns igen i morgon! Kramar Renate.
 
skrivet av Renate den 15:30 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 19 februari 2009 kl. 16:35, Blogger Mindi

    Ihhhh vad det går. :)
    Hann du kika något där inne då??? :)
    Shoppping är alltid roligt och vi ska shoppa lite i morgon. :)

    Bamse kram
    M I N D I