måndag 23 februari 2009
Hundpromenad i snön!

Idag fick jag följa med ut på hundpromenad, äntligen!! Mamma har pratat om det, och i helgen när det var såå fint väder trodde jag att det skulle bli av. Men då var inte mamma riktigt bra, så då stannade jag inne med henne. Men idag blev det av, det var så kul! Hundarna var jättelydiga när jag höll i kopplen, busade inte alls, och gick jättefint vid sidan om mig.

Mamma undrade först om det var så att de var så lydiga för att jag sitter i mammas famn, men det gör jag ju bara för att jag inte skulle hinna med grabbarna annars på mina små ben. Jag talade allt om för henne att det var jag som hade så god pli på dom, så det så! Faaaast, ibland blev det liiiite jobbigt att ha koll på grabbarna hela tiden, för de ville så gärna springa ut i snön och leka, så ibland vilade jag på lillasysters vagn. Det var skönt! En varm fin kappa hade jag fått låna med, för att jag inte skulle frysa ute i snön. Jag passade till och med på att åka påse. Ja, någon extra liten pulka hade de inte, men om de andra barnen kan åka på påse, så kan jag! Det gick med himla fart, och jag hoppade högt över hoppet som några andra barn hade gjort. Yippie!!



 
skrivet av Renate den 14:11 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 24 februari 2009 kl. 11:11, Blogger Mindi

    Åh så fin och mysig kappa. :)
    Jag skulle vilja ha något sånt där varmt jag också för jag bara fryser och fryser. :)

    Stor kram
    M I N D I