onsdag 25 februari 2009
Idag har jag varit på kurs!

Jaa, idag hade mamma sin kurs, och då passade ju givetvis jag på att följa med. Fast när vi kom hem så hörde jag att lillasyster inte hade kunnat sova något alls när vi var borta, så då fick jag faktiskt liiite dåligt samvete. Tänk om det var för att hon var orolig för mig, eller saknade mig, som gjorde att hon inte kunde sova? *Funderar lite* Nåja, jag hade jättekul! Mamma har en kurs i decoupage för en massa "värk-tanter". Jaa, hon kallade dom så, jag lovar! Men vad jag kunde se så var det inte så mycket decoupage som skapades idag, alla höll mest på och klippte och klistrade kort såg det ut som. Fast det var ju förstås ett himla kackel alldeles i början när vi kom, då trodde jag först att vi hade hamnat på nån sorts servett-marknad. För de tjoade och stimmade så mycket alla tanter, om flera högar servetter som gick runt hos alla, och pengar flög runt bordet hej vilt! Men sen fick jag ordning på allihop, så att kursen äntligen kunde börja. Här ser ni mig mitt på bordet - det var enda sättet att hålla damerna i schack, kan jag ju säga - fullt upptagen med att klippa decoupagepapper som sedan ska användas för att lacka på någon fin liten pryl. Det var så roligt, så roligt, och mitt i alltihop så hade vi fikapaus. Jag hade lite svårt att släppa saxen måste jag ju erkänna, för det var så himla roligt, men efter fotona tagits så slet jag mig loss och fikade lite på medhavd smörgås jag med.

I morgon blir det shopping igen, sägs det, för allt är tydligen inte inhandlat till lillasysters firande i dagarna tre i helgen. Det kommer att bli lite besökare här då, ska bli så spännande att få träffa fler i denna familjen.

Ha det nu så gott allesammans, tack för titten och ta hand om er! Kramar Renate
 
skrivet av Renate den 23:02 | Permalink |


1 nallevänner: