tisdag 24 februari 2009
Shoppingdag!

På måndag fyller lillasyster här i familjen 1 år, så idag var vi iväg och handlade lite. Först var det lite handling på Ica Maxi igen, nu hittar jag riktigt bra mellan hyllorna där! Vi köpte semlor där med, som vi ska fika på när storebror kommer hem från skolan. Sen gick vi över till leksaksaffären och handlade lite, och jag hittade genast massor som jag ville ha. Bland annat denna sängen, tycker att jag ligger som en riktig prinsessa i den, eller hur?

Sen hittade jag denna väskan, den skulle ju vara perfekt ju när vi ska ut. Nja, ni har kanske rätt, den är kanske något stor för mig, den blir nog lite tung att släpa på. Men den var så fin ju.

Just nu ligger lillasyster och sover middag, och då passar pappa på att vila med, för han är förkyld. Det är så synd om honom när han är förkyld, så då måste vi ta hand om honom. Jag påminner honom om hostmedicinen och att ta alvedon för febern, och så hjälps mamma och jag åt att säga åt honom att gå och vila när lillasyster sover. Ser ni hur bra jag och hundarna tar hand om honom?

Hoppas att alla ni andra mår bra och är friska! Ha det gott, och tack för titten! Kram Renate
 
skrivet av Renate den 14:13 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 25 februari 2009 kl. 20:34, Blogger Mindi

    Åh sån ljuvlig säng. :)
    Den skulle du sova så gott i men jag är övertygad om att byrlådan är minst lika mysig. ;)

    Sen är ni så goa som tar hand om den sjuka pappan i familjen. Pappor kan bli väldigt sjuka när de blir sjuka så det är tur att han har er. :)

    Bamse kram
    M I N D I