onsdag 9 juli 2008
Nödvändiga inköp
skulle idag göras. Vi blev tvugna att åka ända till Slite. För där ligger närmaste systembolag.
Det är tydligen ett ganska populärt och vanligt utflyktsmål för folk som semestrar på Fårö eller norra Gotland.

Här sitter delar av "plyschgänget" - Isbjörnen, Freddan (Teddybjörnen
Fredriksson), Noschan och jag fastspända och redo för avfärd.

Förutom Freddan var det bara tjejer. Nova, mamman och mormorn var nämligen också med. Ja, utan mamman hade vi ju inte kunnat åka nånstans såklart.
Det var supernajs resa. Vi handlade också käk på ICA och åt lunch på ett jättefint fik som hette Humle&Dumle.



Jag, och de andra med mig kan verkligen rekommendera ett besök där om ni är i Slite. Generösa portioner och bakverk som vi till slut lyckades undvika trots att de låg i disken och såg jättesmarriga ut och liksom ropade... (Måste ju tänka på figuren när badsäsongen närmar sig. Imorgon.)
Personligt, roligt och jättefint var det.

Bodilla möter Nina i sundet mellan Fårö och Fårösund. Fårö-sund. Typ.

På färjan på hemvägen fick Nova och jag gå ut på däck och kolla in den andra färjan och lite vattenskvalp en stund. Vi åkte med Bodilla och färjan vi mötte heter Nina. Nova och mamman vimsade om någon "Kajsa-Stina" som de tydligen saknade. Här kan man se att hon är i Vaxholmstrakten just nu i alla fall.
Snart kan man se mig i säng. Jag skall inte med på kvällspromenad... zzz...

 
skrivet av Renate den 22:00 | Permalink |


0 nallevänner: