torsdag 10 juli 2008
Turistfälledag
Det skulle visa sig bli en hektiskt flängaruntdag men det började lite uppsluppet med en ödla på väggen.

Alla barnen samt undertecknad var i lätt extas över detta exotiska fenomen.



Jag fick kolla ordentligt. Då blev den lite stressad.



Vi petade sedan ned den i bunke och släppte den utomhus. Sedan började rundturen (för fler bilder - besök min värdfamiljs blogg) med hamnen, sedan kollade vi in...


... Raukar



Nästa stopp blev Helgumannens fiskeläge där vi skrotade runt bland fiskebodar och båtar en stund.

Dålig båt




Dålig bild på fiskebodar =)

Nyfiken Renate försöker se vad som finns i boden


Men jag såg ju ingenting!
Sedan hastade vi till badstranden. Jag kan meddela att det blir VARMT i plyschklänning mitt i sommarvärmen. Som tur var fick jag låna Freddans snusnäsduk vilken blev en provisorisk solklänning. *puss på dig Fredriksson*


Jäser i solen vid Ekeviken

Jag badade inte utan softade, plockade snäckor och kollade in baddårarna.
På väg hem från beachen besökte vi Fårö marknad. Som tur var så lyckades jag behärska min shoppingiver då det blivit trångt i transportasken om jag köpt den där ljusstaken jag ville ha.
Väl hemma kände jag mig hängig, för mycket sol och värme och för lite vatten troligen, så jag hoppade grillkvällen och låg hemma i soffan och ynklade mig och blängde på tv.
Det blev en ganska innehållsrik dag ändå. Ha de!
 
skrivet av Renate den 23:55 | Permalink |


1 nallevänner:


  • den 14 juli 2008 kl. 14:42, Blogger Mindi

    Du din stora låtsas mamma hon tar vääääldigt fina kort... jag undrar om hon vet om det????

    Det tror jag det att det var varmt i den där tjocka klänningen. Att jag inte tänkte på att packa ned något svalare åt dig... Men när du började din resa i Lappland så var det snö och kallt så jag får skylla på det. ;)

    Kram kram